Tvorba a budování značky

Budování značky začíná v okamžiku, kdy se dáš do podnikání. Zákazníci si udělají nějaký názor ať už chceš nebo ne, mnohem větší šanci na úspěch ale máš, když si brand promyslíš předem a budeš svou značku budovat záměrně.

Brand není jen logo, spadá pod něj vše – od cílovky přes prodejní argumenty až po styl komunikace. Nastavit si značku tak, aby byla jednotná a promlouvala k těm správným lidem vyžaduje znalost brandingu i dalších oborů. Svěř to radši odborníkovi.

Provedu tě celým procesem tvorby značky od začátku do konce. Začneme u tvého proč a nakonec pořešíme barvy a vizuál.

Co všechno zahrnuje tvorba brandu?

Vize a mise

Začni s proč, aneb nejprve je dobré si ujasnit, kvůli čemu vlastně podnikáš. A teď nemluvím o penězích. Co chceš, aby tvá značka dokázala? Komu má pomoct? Kam má jednou dojít?

Analýza konkurence

Než se pustíš do podnikání a tvorby značky, potřebuješ vědět, kolik firem už je na trhu a čím jsou speciální. Určitě nechceš investovat do značky, která je z 80% stejná jako značka konkurenta.

Hodnoty

Etické zásady a priority, na kterých bude tvá značka stát. Vychází ze tvé vize, osobnosti a jedinečného pohledu na svět. Nemusí být napsané na webu, ale měly by se odrážet ve všem, co děláš.

Cílová skupina

Kdo jsou tví zákazníci? Co potřebují, co je trápí, co je pro ně důležité a co jim můžeš nabídnout? Výběr cílové skupiny ovlivňují hodnoty, kam cílí konkurence i tvé možnosti. Na začátku jde spíše o odhad.

Prodejní argumenty

Víš, co děláš? Víš pro koho? A víš, v čem se lišíš od konkurence? Tak to je dobrý základ. Teď to potřebuješ dát dohromady a srozumitelně vysvětlit zákazníkům. V reklamách i textech na webu.

Archetyp značky

Značka, která má osobnost, prostě zaujme víc. Správný brand archetyp ti pomůže vyvolat emoce v zákaznících, navázat s nimi vztah a usnadní ti výběr stylu komunikace či vizuálu značky.

Název značky

Teprve když máš jasno v tom, kdo tvá značka je a na koho cílí, vyplatí se zvolit obchodní název. Měl by být unikátní, snadno vyslovitelný a zapamatovatelný a souviset s oborem nebo osobností značky.

Logo a grafika

Až téměř na konec přichází na řadu tvorba loga a vizuálního manuálu - a ne každá značka v začátcích logo potřebuje. Co se hodí je mít alespoň pár barev, fonty a hlavně, držet grafiku jednotnou, rozpoznatelnou.

Tón komunikace

Než se vrhneš do psaní textů, ať už na web nebo na sítě, je dobré mít také alespoň základní představu o tom, jak bude tvá značka mluvit. Vystihne její osobnost spíše formální řeč nebo nadsázka?

Jde ti z toho hlava kolem?

Dát dohromady pořádnou značku není žádná sranda. Některé věci už máš v sobě (jako vizi a hodnoty), jiné bude potřeba vymýšlet od nuly, anebo s pomocí archetypu. To ale vyžaduje čas, znalosti a nemalou dávku kreativity.

Jestli za sebou nemáš ekonomické a marketingové vzdělání, je snadné se v tom ztratit. A navíc třeba archetypy jsou typické pro branďáky a spousta markeťáků o nich ani neslyšela. 

Prostě, zorientovat se v tom je na dlouho. Vůbec se netrap, pokud hned nevíš, co všechno potřebuješ a proč. Napiš mi a probereme tvé potřeby. Nezapomeň – nic z toho nemusíš zvládnout sám.

Ceník brandingu

  • Kompletní značka na míru

    od 15 tisíc

    Vezmeme tvou vizi a hodnoty a postavíme na nich kompletní značku, od analýzy konkurence, přes cílovku a prodejní argumenty, až po logo. Dostaneš hotový manuál. Ideální pro živnostníky a firmy, kteří mají velké ambice, cílovku i konkurenci.

  • Základní minimum

    od 8 tisíc

    Máš menší rozpočet nebo podnikáš v oboru, kde není nutná silná značka, přesto chceš alespoň základ? Bez analýzy konkurence, cílovky a prodejních argumentů se neobejdeš. Ostatní věci ale můžeme, dle oboru a situace, zjednodušit nebo ubrat.

  • Vlastní výběr

    od 3 tisíc

    Máš zájem o jednu či více konkrétních služeb, příp. už máš brand vymyšlený a chceš ho jen zhodnotit nebo doplnit? Udělám ti nabídku na míru. Domluv si konzultaci.

Cena je vždy individuální a vliv na ni má více faktorů. Patří mezi ně např. rozsah dohodnuté práce, v jakém oboru se pohybuješ, kolik už máš promyšleno a s čím potřebuješ pomoct. Platí se za celou zakázku, nefakturuji hodinově. Část ceny je nutné uhradit předem jako zálohu.

Kontaktuj mě

Začni budovat značku

Sídlím v Brně, ale pracuji online s podnikateli odkudkoli.
Vyplň formulář a ozvu se ti s odpovědí do tří dnů.